Wednesday, July 23, 2014

Se intampla uneori sa dau dreptate multor oameni. dar am grija intotdeauna sa nu le-o spun.
A avut cineva dreptate cand mi-a zis de Ioana versus preferintele mele.
A avut si altcineva dreptate in ziua in care ma aflam la o pensiune si mi-a zis un anumit lucru care m a durut groaznic.
A avut dreptate si Ioana, alta Ioana care a zis ca trebuie sa iti cunosti valoarea.
Si...am realizat si cum e sa te afli de...cealalta parte.

Am o preferinta pentru o anumita categorie de oameni. Preferinta dusa uneori la extrem. Nu imi impun ca acei oameni sa imi placa pur si simplu se intampla.
La un moment dat m am hotarat sa o apuc pe o anumita cale. Nu era calea gresita, nu faceam nimic rau. Era pur si simplu un mod de a-mi ocupa timpul. Ai mei m-au lasat, m-au incurajat, mi-au oferit banii de care aveam nevoie. Nu au spus niciun moment NU. Apoi, dupa ce contributia lor s-a incheiat am fost intrebata:
AI ANUMITE PREFERINTE IN CEEA CE PRIVESTE LUMEA dIN JURUL TAU - CREZI CA ALEGANd CALEA ASTA TE VEI SIMTI MULTUMITA SI IMPLINITA? Am fost sigura ca da! Pana la urma era perfect totul...probabil! Apoi, desi-s o persoana maxim de optimista am inceput sa imi pun intrebari. Mda, optimismul se ducea pe apa sambetei. dar am fost salvata de Clopotel...in cazul asta Clopotelul numindu-se Ioana. Si am dat exemplul ei. Era cel mai bun exemplu. E O EXCEPTIE - ATATA TOT! mi-a replicat o persoana cu picioarele pe pamant. Am fost sigura ca nu e o exceptie. Si poate nu e. dar nu mereu, toata lumea trece prin situatia aia optimista a Ioanei.

Intr-una din zile ma aflam la munte. Unul dintre tipii pe care tocmai ii vazusem semana LEIT cu o persoana. Acum, avand in vedere ca totul-i relativ...poate si LEITUL e la fel de relativ. Asadar, tipul semana cu un om pe care nu il vazusem personal in viata mea! Il vazusem intr-o poza, o singura poza si de fapt nici nu prea semana.
Si ii zic lui Cristi - stii ca un tip de aici seamana cu Florin, cu ruda ta? Pentru Cristi, subiectul Florin e cel mai sensibil subiect care ar putea sa existe! Mi-a scris 2 randuri pe care am fost ferm convinsa ca nu le voi citi niciodata. Nu niciodata de la nimeni, niciodata de la el. Era pentru mine un model de calmitate, normalitate si seriozitate...si ma cunostea. Poate prea mult. Nici macar nu stiu daca acel comentariu al lui se datora faptului ca il enervasem sau pentru ca asta crezuse tot timpul. desi, acum judecand...ambele variante sunt la fel de posibile.

Ioana e profesoara mea. E o profesoara de la un curs online. Si am invatat de la ea. Lucruri pe anumite subiecte dar si lucruri generale. despre liste si despre valoare. despre preturi. Ok, subiectul asta cu preturile l-am invatat si de la un prof. Eram in urma cu 5-6 ani si m-a intrebat cat castig la un anumit post de munca. Pai nu castig nimic, i-am spus. Mi-a zis ca, pe viitor, pentru orice sau oricine as lucra, niciodata sa nu mai fac lucrul asta.
Ioana, pe de alta parte povestea despre ea. despre castigul din proiectele ei si despre cat castiga. A avut un proiect in cadrul caruia castiga 800 lei pe luna. I s-a oferit un alt salariu. Nu mai mic. Echivalentul in alte produse. dar a stiut ca ea vrea banii. Si a zis NU indiferent de cat de tentanta era contravaloarea.

M-am gandit ieri toata ziua la un lucru. La relatiile dintre oameni, la importanta relatiilor si la ce o face pe o persoana fericita. Mi-am zis ceva de genul "dar nu poate sa dea nici macar un CLICK?" de atata aveam nevoie. Intr-adevar era vorba de celalalt blog al meu. Pe care sunt plictisitoare, sau enervanta sau exasperanta dar oricum sunt mai ok decat pe asta.
Nici nu era nevoie sa citeasca! Era suficient sa dea click. Sa intru la statistici si sa-mi apara scris ca cineva din locul X a intrat pe site. Apoi, m-am gandit ca, in situatia asta, la un moment dat poate intrebam...ce parere ai despre Festivalul ala de Gastronomie de la Sibiu? Si persoana in cauza ar fy spus ca habar n-are. PAI CUM! dOAR AI CITIT PE BLOG!!!
Si apoi...mi-ar fy zis fie 1. Nu am citit (ceea ce insemna ca o alta persoana din locul X a intrat si nu aceea la care ma asteptam) sau 2. Am dat click dar habar n-am. N-am citit! Ceea ce iar ma deranja pentru ca a fost munca mea. Buna, proasta MUNCA MEA. Si am facut-o asa cum am considerat eu.
dar clar, un om care tzine la tine poate face efortul asta. SA iti inteleaga dorintele bune sau rele; sa iti inteleaga proiectele - chiar daca stie ca nu vor duce nicaieri. Si sa iti acorde 5 minute din timpul lui pentru a citi o postare pe un blog.
Ok, trecem si peste asta. Ajungem intr-un orasel din sudul tarii. Recunosc ca are legatura cu ... o persoana. Adica sunt o gramada de orase in sudul tarii de ce l-as alege tocmai pe asta??? Mda, cunosc o persoana din respectivul oras. O cunosc la modul ca am vorbit online de mai multe ori. Si clar ea ma stie pe mine mai IN dETALIU decat o stiu eu pe ea. Si, pe langa faptul ca persoana X locuieste in orasul Y, orasul mai are ceva. O anumita ramura a agriculturii dezvoltata. Pe alocuri dezvoltata la un nivel profesionist si inalt. Unul dintre oameni influenti ai tarii, nascut fiind acolo, a investit ceva bani. Si-a deschis si o pensiune. Si omul ala, cu tot cu agricultura lui ma face sa ma gandesc la FRANTA. Ma face sa vreau sa gust produsele firmei lui. Produse care de altfel imi sunt total neplacute in general. dar exista EXCEPTIA ASTA. din lumea asta mare careia-i palavragesc eu maxim de mult sunt 2(!!!!!!!!!!!!!!) persoane care stiu de planul meu. Nici mie nu imi vine sa cred ca 2 si atat. Una dintre ele - aia care nici macar click nu da - mi-a raspuns pur si simplu: de ce iar incepi cu orasul ala? Ce e cu orasul ala?
Si am inteles. Probabil asta inseamna sa te maturizezi. Sunt lucrurile la care visez. da. Visez sa am un blog misto. Si visez sa merg la dragasani. Sa vad podgoria cumparata de nu stiu ce persoana si sa vad si eu cum e vinul ala de acolo. Poate o sa imi placa, poate nu. Tot ce e posibil. dar imi urmez visul. Si daca cineva glumeste si face misto de visul meu inseamna ca nu e o persoana care sa merite sa imi fie prieten.
doamne fereste! Nu sustin ca imi e inferioara. Poate asta si e problema! Imi e MULT PREA SUPERIOARA dar cu siguranta e o persoana careia nu ii pot impartasi lucrurile care ma fac fericita. deci nu poate sa imi fie prieten

No comments:

Post a Comment