Sunday, October 5, 2014

punct

Si de la capat. Odata ajunsa acasa am realizat ca nu numai ca-s nefericita. Ci-s nefericita la modul serios. A fost nevoie de cateva minute pentru ca toate lucrurile sa ia o intorsatura ciudata. Am plans in dimineata asta cum n am plans de ani si ani. Iar eu...eu sunt o plangacioasa oricum mereu.

Postarea asta e despre Andrei si George. oameni care te emotioneaza la un moment dat. Oameni care crezi ca vor ramane mereu acolo si nu raman. Sau poate revin in cele mai ciudate moduri. dar clar, moduri in care nu te astepti. Oameni care, pe de alta parte apar printr-o minune.

Andrei e total altceva in comparatie cu ...cam oricine. Era mic. destept. si...inalt (ok toti sunt cu iq cat casa). Ca varsta ma refer ca era mic. Era muuult mai inalt decat mine. daca zic 1.85-1.90 sigur nu exagerez. Totul la el arata a tocilar.
Cand o sa fie ora mea de predare la o clasa, la asta vreau sa predau am zis. Mda. Andrei era elev in clasa a VIIIa si statea in prima banca. In cancelaria respectivei scoli generale era sedinta asa incat profa a intarziat. Cand vine ii spun ca ora mea de geografie vreau sa fie la clasa respectiva. Noteaza si incepe lectia. Ceva despre geografia populatiei. Wow nimerisem la fix.
din cand in cand elevii puneau intrebari. Incuietoare! Elevii...insemnand elevul. Andrei!
Cum le vin copiilor astora asemenea intrebari? ma gandeam eu. Sa ma intrebe pe mine copilul asta ceva si gata. M-am pierdut. Nu stiu nici sa ii raspund nici continuarea lectiei...
Ma gandesc, ma razgandesc si la sfarsit ii zic profei ca prefer alta clasa.
Vai, dar cum? ca asta-i clasa buna. Nu-s ei foarte cuminti dar e ok.
Ce era sa spun? Ca baiatul de 2 m din prima banca m-a speriat? La naiba! Eu aveam 25 de ani si el 15! Eu aveam ani de geografie cati avea el ani de viata.

Mi se repartizeaza lectia de cresterea animalelor si plantelor. In fine ceva agricultura. Sa mi se faca rau. Preferam si eu o lectie de-aia simpla. Clima. Populatia. Ceva unitati de relief. dar asa, sa le spui copiilor despre ovine, bovine si caprine. despre cultura graului , florii soarelui, despre albine si viermi de matase. HORROR!
Mi-am facut un fel de conspect pe care sa mai arunc un ochi. Copiii sunt tentati sa te urmareasca in carte. Sa vada daca le spui cuvant cu cuvant. Si daca floarea soarelui creste in 4 unitati si tu spui 3 sigur te vor completa.
Apoi m am gandit ca e posibil sa termin cu predarea in 15 minute. Mi-am mai facut un conspect mai "pe larg":) Asa se face ca inceputul lectiei m-a gasit in fata unei clase cu 2 conspecte, un manual si niste teste de verificare a cunostintelor de ma incurcam in ele de numa'.
Ah, si cu un baiat inalt si destept fix in fata ochilor. Prima banca.

Le dictez, le explic. ATI INTELES? AAA N ATI APUCAT SA SCRIETI! MAI ASTEPTAM. LE SCRIU PE TABLA, LE FAC TABELE CA SA INTELEAGA COPIII MAI REPEdE.
La un moment dat ma intorc brusc spre clasa. daca pana atunci ma exprimasem TU, CEL dIN BANCA A 2-A/3/4/5 RASPUnde (nu le stiam numele), de asta data vad ca singurul pe care-l cunosc dupa nume nu e atent la ce scriu si explic eu.

ANdREI, TU CE FACI? AI SCRIS?? Omul a fost socat. S-a uitat in stanga, in dreapta si m-a intreabat: Cu mine vorbiti? (Wow, nici macar nu-l chema Andrei????)
TE CHEAMA ANdREI, NU?
da! vine raspunsul lui.
Bine atunci, cu tine vorbesc, da.
Si-a cerut scuze si s-a apucat sa scrie. Nu am vrut sa il fac sa se sperie! A fost foarte misto senzatia pentru mine trebuie sa recunosc.
Imi venea sa rad. Fusesem atat de speriata de el si s-a ajuns sa se sperie el de mine.

Tot despre geografie o sa mai povestesc si ca am facut pregatire cu o prietena. Venind la mine in medie de 4 ori pe saptamana si facand pregatire cu ea - o singura persoana, am invatat mult. Cred ca daca ai o anumita chemare pentru meseria asta poti avea rezultate minunate. Eu n-am avut experienta dar am stiut cum sa fac lucrurile.
Am fost si eu eleva. Am facut si eu pregatire. "Pentru saptamana viitoare rezolvi testul 24". deschideam cartea la ultimele pagini si copiam raspunsurile. Cele pompoase le mai schimbam eu. dar probabil toti profesorii stiu ca elevii se "ocupa" cu asemenea prostioare. Asa ca la pregatire reluam testul. Cel pe post de tema. Eleva mea, Larisa, am vrut sa invete. Si toate lucrurile pe care eram eu n stare sa le fac ca si elev le-am schimbat.
1. Nu i-am dat teme. Venea in jur de ora 18 la mine. Statea o ora. A doua zi se trezea dupa pranz. Ce copil s-ar bucura sa isi ocupe ziua cu teme. Teme la o materie pe care NU O SUPORTA? Si pentru
ce sa o fac sa copieze raspunsurile de la sfarsit? NU!
2. daca la ora de azi de pregatire am rezolvat testul 20 maine clar nu rezolvam testul 21! Pentru a incerca sa fie mai buni oamenii apeleaza la tot felul de lucruri. de ce sa invete de seara raspunsurile pentru testul urmator? deschideam cartea la intamplare. Acela era testul pe care il rezolvam.

Si faptul ca nota de la Bacalaureat din sesiunea a doua a fost dUBLA in comparatie cu prima m-a facut sa inteleg ca ala e modul corect de predare si invatare. In plus tot se repeta intrebarea aia cu densitatea foarte scazuta din nordul Suediei.
FRIG SI MUNTI venea raspunsul ei. FRIG? SI MUNTI? Asta nu era un raspuns tocmai de sfarsit de liceu. Ii spuneam mereu cum trebuie formulata explicatia.
da, asa! spunea ea. dar ea isi sustinea continuu raspunsul ei.
"Sper sa nu pice intrebarea asta la Bac" imi ziceam.
Surpriza! a picat si o intrebare de-asta.
Vine cu foaia de examen si o intreb. Ce ai raspuns aici?
Pai..............si imi da un raspuns corect, creat din termeni corecti.
Cand erai la pregatire nu formulai asa!
A spus ca i-am repetat de atatea ori cum trebuie sa scrie incat ...a tinut minte:)

Saptamana trecuta, cand ma plimbam in Targoviste il vad. Pe Andrei. El nu avea cum sa ma vada. L-as recunoaste oricand. Si probabil pe la 65 de ani cand ma voi pensiona, desi o sa am multe experiente traite in ani si ani de predare, Andrei va ramane elevul care mi-a dat emotii.

******************************************

Acum ma gandesc sa scriu si despre George. Mi-as dori ca si prietenele mele de la Jurnalism sa citeasca partea asta. Au fost acolo in situatiile alea. Si stiu cel mai bine despre ce e vorba.
George a fost un om misto. E misto! Trecerea anilor nu a schimbat nimic fizic cel putin. Am tinut enorm la el. A fost vorba de o impletire a tuturor lucrurilor. Am descoperit ca exista atunci cand Bogdan, un tip cu, care ieseam, a vazut poza celui mai drag om pentru mine.
SEAMANA CU GEORGE! LA TOT!
George? Cine e George?
Eram in stare sa mut munti pentru a-l cunoaste. Sa il caut in tot Ploiestiul, sa sun toate familiile din Ploiesti pentru a-l gasi.
Eram in stare sa il caut in toata Spania.
Eram in stare sa il vizitez pe un baiat din orasul meu - numai sa-mi spuna unde il gasesc pe George. Erau colegi de clasa la Targoviste. Cineva trebuia sa ma ajute.
Nu m-a ajutat nimeni.
Am fost la olimpiada de romana - faza judeteana si acolo am cunoscut un tip simpatic. Invata in liceul lui...George. Si il chema George. dar ce? Intr-un liceu e un singur George?
dupa olimpiada am aflat George de mai devreme era chiar...George. Ala pentru care as fy "scotocit" tot Ploiestiul, toata Spania. Era 13 februarie. Sambata.
Asadar omu era din Targoviste. Nu cunosteam nimic in Targoviste. dupa un an si jumatate, l-am intrebat pe un tip unde-l pot gasi pe ...GEORGE.
La biserica X din Targoviste - a venit raspunsul.
Ok. in noiembrie l-am cautat. Si l-am gasit. Eram la intrarea in biserica iar la un moment, la mai putin de 5 minute dupa ce ajunsesem acolo el se uita in spate. Ma vede si isi reintoarce privirea. Am plecat cu prietenele. de asta data cele din liceu. Caci nu ajunsesem la facultate.
Inainte sa plecam spre dupa amiaza din Targoviste, am facut cumparaturi la XXL. Ma suna. Imi spune ca m a vazut. Ca daca am ceva sa ii comunic, cu prima ocazie cand ajung in oras sa il anunt si iesim undeva sa vorbim. Am iesit 15 minute mai tarziu. La o cofetarie (eram imposibila. Parca eram de pe vremea lui Ceausescu). Si-am stat ore. Multe. Toti 4.
Poate i-a placut sinceritatea mea sau nu stiu ce. dar apoi ne-am tot vazut.
Ne-am petrecut impreuna multe ore intr-o zi de Paste. Mi-am petrecut cu el implinirea a 18 ani. Mai tarziu am ajuns la facultate, am stat la caminul de langa blocul lui.
Mult timp mai tarziu relatiile s-au stins. Au inghetat. Si nu la modul ok. Si apoi s-a ajuns la o nebunie.
MIE IMI PLACEA EL (in continuare). LUI II PLACEA PERSOANA X. dAR PERSOANA X NU IL PLACEA PE EL. IL PLACEA PE Y. Y...NICI Y NU O PLACEA PE EA. Y O PLACEA PE SORA LUI X. IAR SORA LUI X AVEA O MARE IUBIRE. Fiecare placea pe altcineva.

Multi ani n-am vorbit. dar George a ramas acolo. Ceva. Pentru mine. Intr-un an i-am urat la multi ani. Mi-a multumit. In altul n-a facut-o. In altul nu i-am urat. dar an de an stiu ca pe 26 aprilie e ziua lui. de curand s-a casatorit. de vreun an. Nasii? Aceia pe care i-a dorit mereu. Mergeam prin supermarketuri si imi spunea despre Teddy. Teddy ii e nas!

Eram la Sibiu. dintr-un colt al Pietei Mari il vad pe George. Cu sotia si inca niscaiva persoane. Se si check-in-uise pe facebook.
Acum o saptamana m-am inscris la un concurs. Am trimis multe "ma poti ajuta si pe mine cu un vot"? Exceptie strainii - fie din Rouen sau Erasmus, fie "vecinii" de la Farmville. Si inca 4 exceptii. 1. Varul  meu 2. Ionut - un Ionut 3. Andrei - clar nu cel despre care am scris mai sus 4. Vali.
Aveam nevoie de voturi. Si in rest am scris tuturor. Inclusiv lui George. Stiu ca nu da like. Nici macar nu o sa citeasca mesajul. dONE! SUCCES! mi-a urat el.

Wow. Mi-am dorit sa particip la concursul ala realizat de o revista pentru ca m am gandit ca o sa am succes apoi. Cu blogul personal. de turism. BLOGURI..........
Am avut o gramada de-a lungul anilor. Si primul...primul a fost facut pentru a comunica cu George. :) Cel care dupa multi ani si multi bloguri mi-a urat succes. :)


No comments:

Post a Comment