Saturday, June 21, 2014

25 si

si??? Ok am 25 si:)
Ideea cu postarea asta a venit gandindu-ma intr-una dintre zile la prima facultate absolvita. Era frumos :) Acolo era George (nu un om care seamana cu George:) )
Erau oameni "barbati-copil"
Cel mai destept profesor din facultatea aia (o sa spun despre dansul, cu sens de gluma, acelasi lucru care-l spuneam despre profesorul meu de mate din liceu care era, de asemenea foarte destept - E SAGETATOR!! cum sa nu fie cel mai destept?:) )
Erau cursurile care nu-mi placeau
Erau cursurile pe care le adoram.
Erau cursurile predate de profu din Sibiu- zodia Fecioara (unul din top 3 cei mai exigenti profi din universitatea Sibiu, intreaga universitate!!!) la care am luat 10, un 10 de care am fost cea mai mandra si pentru care am zis "EU VREAU LA SIBIU!" (au trecut vreo 6 ani de atunci:) )
Era cursul si profesorul care mi-au provocat pur si simplu...(bleah)
Ok si asta pe langa colegii despre care nu mai zic. Au fost multi cu, care nu m-am inteles si cam 40% care mi-au fost foarte dragi :):P
Au fost ceva carti pe care le-am adorat. Nu le mai stiu pe toate dar clar orice despre radio, cate ceva de publicitate, 2 carti ale aceleiasi autoare pe rand femeie politica, femeie puternica, serioasa, desteapta, scriitoare, purtator de cuvant. Nu mai sunt atat de indragostita de dumneaei dar cand mama mai butoneaza telecomanda in camera ei mai aud cateodata vocea ei. I-am citit cartile 1. despre interviurile luate tuturor purtatorilor de cuvant ai tuturor presedintilor 2. despre campania electorata din colegiul dumneaei. Pe prima am citit-o vara, pe cand ma bronzam :) Pe a doua o citeam in maxi taxi. Uneori plangeam :)

Acum o sa povestesc putin insa despre alta carte. Se numeste Tehnici de manipulare. Autorul, unul dintre domnii care apar cel putin o data pe saptamana la cate unul din posturile specializate pe stiri. Pe vremea aia habar n-aveam ca domnul de la televizor e cel care a scris. Sincer pe autor mi-l imaginam mai tanar :) dar avand in vedere ca a fost scrisa in anii 90 clar omu' avea 40 de ani:) E una din cartile perioadei "tren":)
Una dintre respectivele tehnici, povestea autorul ca e atunci cand incerci sa vinzi ceva. Ceri un pret mai mare pentru a avea de unde sa scazi. Si in felul asta ajungi sa vinzi de fapt produsul la pretul pe care oricum aveai de gand initial sa il ceri.
de exemplu. Ai o masina si vrei sa o vinzi cu 3000 de euro. O sa ceri 3200. Si apoi usor usor scazi pana ajungi la 3000. Tu primesti cat ai vrut, clientul traieste cu senzatia ca "te-a facut". Haha de fapt mai mult tu esti smecherul :)
In fine o recomand. (alaturi de cele 2 ale autoarei despre care am scris mai sus)
M-am gandit la cartea asta dupa discutiile avute cu cineva online. Pana am inceput sa fiu deranjata de anumite lucruri, de vocabular. In general n am o problema cu vocabularul oamenilor. Mai mult cu insistenta anumitor lucruri.
TZATZE
CUR
REGULILE BUNULUI SIMT SUNT BULLSHIT
TU TRAIESTI INTR-O LUME IN CARE BARBATII VORBESC FRUMOS. ESTI PARALELA CU LUMEA REALA (nu a zis asta cu "paralela" s-a exprimat altfel)
Ce sa zic? Stiam ca sunt norocoasa si o sa o repet din nou. Poate nu sunt inconjurata de foarte multi oameni dar intamplarea face ca barbatii care imi sunt prin preajma (majoritatea profesorilor de la toate institutiile de invatamant, rude, verisori, amici, colegi) sa fie niste barbati care sa fie probabil si ei paraleli cu lumea si care CULMEA sa stie sa vorbeasca. Poate cu barbatii vorbesc...habar n-am cum. Pe mine ma intereseaza cum vorbesc cu mine. Nu stiu daca e vorba intai de respect sau de bun simt vorbitul frumos cu o femeie dar e cool si sexy sa vorbesti normal:)
Acum, omul care a zis cuvintele scrise de mine cu litere de tipar e genul de om care nu se schimba doar pentru ca ii zice/il roaga cineva. L-am rugat eu. A spus ca va incerca sa faca asta in cauzl meu. Sa vorbeasca mai frumos. Oare nu e asemanator exemplului cu masina? Oferi lucruri rele intentionat pentru ca apoi sa dai senzatia ca persoana cealalta te-a convins sa ii vorbesti mai frumos?
Sau poate vorbeste urat tocmai pentru a aprecia eu comportamentul si vocabularul unei anumite persoane. Care vorbeste frumos.

*******************************************

Unul dintre oamenii care vorbesc frumos e un EL...care recunosc ca nu o data m=a facut sa plang. Cred ca am invatat cum sta treaba cu el. Uneori mai vorbeste si aiurea. dar sunt si momentele bune. In care se pricepe sa imi spuna ce ii place la mine fara sa se exprime in termeni gen "cur"! Poate minte putin cand spune ca ii place gatul meu, umerii. dar minte frumos.
Iar intr-una din zile aveam nevoie sa imi aminteasca faptul ca am niste parti frumoase ale corpului.
Am intrebat: sunt frumoasa? si dulce? si scumpa? si smotocibila? Mi-a raspuns
Smotocibila in primul rand. Si inainte de smotocibila frumoasa, dulce si nu in ultimul rand scumpa.

A fost atat de dulce. Ce conteaza ca oarecum ii zisesem "fa-mi 2 propozitii care sa contina cuvintele FRUMOASA dULCE, SCUMPA SI SMOTOCIBILA" E draguta ordinea in care le-a scris :)

Mda cum spuneam. In comparatie cu tipul de mai sus e un tip de lux. dar...

************************************************

Sibiul...are legatura postarea de azi si cu Sibiul. Vorbeam azi cu o tipa simpatica despre Sibiu. Ea locuieste acolo si m-a intrebat de ce vreau eu sa merg. Intr-un singur minut am scris toate motivele care mi-au venit in minte. Si mai sunt de 10 ori inca pe atatea motive.
pt ca nu imi place bucurestiul pentru ca brasovul mi se pare aproape pentru ca imi doresc sa ma duc undeva unde nu cunosc pe nimeni si sa-mi fac prieteni noi, pentru ca imi place sibiul sunt alte mentalitati, imi place orasul si primarul :)



*********************************************

Apoi, ieri ma gandeam dAR AM FACUT PARIU!!!!
Eram in maxi taxi. Si-mi aduc aminte pas cu pas. 21 mai pariu pe o masa. Nu se stia daca o masa ca si obiect sau o masa ca si expresie pentru unul din momentele zilei in care iti e foame si... IEI MASA.
Omul a castigat pariul. Si nu numai atat. Mi-a dat un sms in care mi-a scris in vreo 5 limbi "sa-mi fie rusine" pentru ca l-am dezamagit.
Mai tarziu ne-am reimpacat. El a zis ca glumise si ca renunta la pariul cu masa. dar ca e in stare sa facem alt pariu si o sa vad ca va castiga din nou. Vreo saptamana m-am tot gandit ce as putea sa castig. Am vorbit si cu prietena mea la telefon...nimic!
UN PARFUM ce considera el ca ma caracterizeaza
O ROCHIE in care m-ar vedea imbracata
ORICE ALT OBIECT VESTIMENTAR
"Fata dar eu nu vreau sa dea bani pentru mine! Poate nu are de aruncat pentru mine:(" ii spuneam eu prietenei mele aflate la celalalt capat al telefonului. Ea se tot gandea, mama la fel, eu la fel.
CERE-I CEL MAI dRAG LUCRU PE CARE IL ARE (ca si obiect) IN CAZUL IN CARE VEI CASTIGA! mi-a propus prietena mea. Nu o sa uit niciodata.
Nu am putut sa cer asta. Pentru ca acel obiect avea sa fie plin de amintiri pentru persoana in cauza. Pentru mine nu reprezenta nimic. Pentru mine era un obiect castigat in urma unui pariu.

A venit el cu propunerea salvatoare. BELGIA. Cateva zile. Wow. Chiar cheltuia mai mult decat pe orice parfum/rochie. Si apoi ce faceam? Stateam impreuna? Adica...mda...aveam sa ies din baie infasurata intr-un prosop alb. Nu imi imaginam  nicio continuare. Nu imi imaginam drumul pana acolo, nu imi imaginam capitala Belgiei. Partea cu prosopul si atat.
Mi s-a parut putin imoral si am simtit ca nu e ACEL CEVA. Ca persoana in cauza nu era ACEL CINEVA.

Si totul a continuat cu o fotografie si cu ideea mamei. Avea poza unei femei fara machiaj si facuta cumva mai de sus. dar era superba. Nu am stiut niciodata cine era. din primul moment mi-am zis "vreau si eu la fel".
Mama mi-a propus sa cer un lucru pe care in acel moment il aveam. dar care se gaseste greu. Care nu costa bani dar uneori te poate "seca". Vei spune insa "ma seaca" daca nu e un lucru cu adevarat intens. Se numeste PRIETENIE!!!

L-am reintalnit dupa aproape 4 luni. Era septembrie, era ziua mea de nume. Ne-am plimbat prin oras. Stii m-am gandit la pariu.

Te-ai gandit degeaba. Nu il vei castiga. Pana la varsta asta nu am pierdut niciun pariu si te asigur ca il castig si pe asta!
I-am spus ca vreau sa castig PRIETENIA. Ca vreau sa ramanem toata viata prieteni. Orice s-ar intampla. A fost de acord chiar fara sa se gandeasca. M-a mirat. Pentru ca desi e o zodie de Foc, expansiva si agitata care spune in prima secunda da sau nu, pe de alta parte e si o fire care gandeste si despica si interpreteaza mult. Prietenia trebuia sa i se para ceva profund la care sa gandeasca indelung.
Apoi am expus fiecare ce vrem sa spunem.
Pentru mine prietenia lui era despre a iesi in oras la sucuri sau beri, despre a invata de la el, despre a rade, despre experiente, despre petrecut timp, despre vorbit ore intregi saptamanal. Stiti voi...ca prietenii. (prietenie...prieteni)
Pentru el prietenie inseamna ca putem sa nu ne vorbim 2 ani (chiar exemplu cu 2 a fost dat de el) iar apoi, cand voi avea nevoie de el, pentru orice...el sa fie acolo. Pentru mine. Pentru ca mi-e prieten!
dar eu vreau sa fim prieteni cum esti cu Mircea! i-am zis. 
Nu sunt prieten cu Mircea mi-a dat replica. Cu Mircea ies sa beau o bere.

Al doilea lucru pe care vreau sa il castig e...o sesiune foto.
Nu era fotograf profesionist. Era amator. dar imi placuse mult prea mult acea fotografie pe care mi-o aratase candva. El era pasionat de nuduri. Eu nu voiam nuduri. I-am zis ca vreau sa castig o "sesiune foto" in care sa arat asa cum vreau eu. Pe vremea aia aveam o pasiune pentru Otilia - personajul din Enigma Otiliei cu, care fusesem de cateva ori asemanata.
Partea cu fotografia i s-a parut la fel de simpla ca cea cu prietenia.

Mda la asta ma gandeam in autobuz. 21 mai (Sf Constantin si Elena), 8 septembrie (Sf Maria), pariuri, prietenie, fotografii.
CARE 21 MAI imi pun eu intrebarea?
Realizez ca a fost vorba de 21 mai 2010. Si mi s-a parut ciudat. Au trecut atatia ani. Parca a fost acum  o luna. Nu acum 4 ani. Si in 4 ani s-au schimbat atatea lucruri!

dar de ce vorbim despre ce vrei sa castigi tu? Hai sa iti spun ce vreau si eu sa castig - imi zice el.
Voia sa castige un joc. Unul care costa intre 80 si 100 de euro. Care nu se gasea in Romania si pe care avea sa il ia din strainatate. Si-l dorea enorm si i-am zis ca ok. Ii dau 100 de euro.
Pariul l-am castigat. Fotografiile nu le-a mai facut niciodata.
Prietenia... Am avut nevoie la un moment dat de oameni dragi. Sa simt ca ma iubesc, ca ma trateaza ca pe o printesa, ca imi sunt alaturi. Am avut-o in primul rand pe mama care oricand e ACOLO. Apoi l-am avut pe EL.
Trecuse aproape un an de cand facusem pariul. Mama nu era o persoana care sa ii gaseasca vreo calitate. Nu il stia personal si nu avea o parere buna despre el. Poate nici una urata insa comportamentul lui nu o convingea in niciun fel. In acea zi importanta in vreo 3 situatii el s-a purtat atat de superb si exemplar incat mama a fost impresionata. Si ea rar e impresionata. I-a placut modul discret in care si-a aratat sentimentele pentru mine si i-a placut cum si-a aratat prietenia. Cum a fost langa mine sa ma linisteasca, sa imi spuna ca o sa fie bine...Cum a fost in stare sa treaca peste regulamentul impus de un for inalt pentru a ma face pe mine sa ma simt ok. (Ok, zodiile de Foc sunt adevarate "incalcatoare" de reguli si regulamente)
Si nu voi uita cele cinci litere rostite si citite de mine pe buzele lui. PROTV! Asta a spus.
dupa un alt an a venit momentul sa il ajut eu pe el. Si am fost extrem de incantata pentru ca in orasul in care el si-a lasat timp de cativa ani gandurile bune, fericirile, dezamagirile eu am putut sa ma aflu la momentul potrivit pentru a-l ajuta:)
Sunt putin dezamagita pentru intamplarea cu pozele. Acum ceva timp eram FOARTE dezamagita. dar uite ca azi mi-am amintit de acele 2 situatii in care ne-am demonstrat prietenia. Ok. Nu consider ca mai suntem prieteni dar consider ca a fost unul dintre oamenii buni din viata mea.


****************************************************

Ma gandeam si la cea mai placuta surpriza de care am avut parte de ziua mea. Mi-a fost facuta de o prietena. Ea era la Bucuresti, eu in oras...a doua zi aveam sa implinesc ... o varsta:)
Ma dusesem pana pe centrul vechi nu stiu de ce anume. Si ma suna. Ma roaga sa ajung repede pana pe bulevard ca sa ridic ceva pentru ea de la un magazin...bla bla. Imi spune ca trebuie sa ajung repede pentru ca in 20 de minute magazinul se inchide. Eu eram convinsa ca nu pot termina treaba mea si sa ajung in timp util. I-am zis insa ca e ok si rezolv. Si alearga ca disperata prin centru, apoi spre bulevard. Ea nu putea sa vorbeasca la telefonm imi dadea cate un mesaj...doamne aveam aproape limba scoasa din gura.

Culmea e ca eu am renuntat la ce aveam de facut si am ajuns chiar inainte de acele 20 de minute. Ca ultime indicatii prietena mea mi-a zis care e magazinul. Sa intru acolo si sa rog sa imi dea coletul venit pe numele prietenei mele. Ma gandeam ca e ceva foarte important pentru ca magazinul se voia unul de antichitati...

Ajung eu repede si intru in fuga in magazin. doamne ce bine ca am ajuns in timp util ii zic doamnei din spate. Credeam ca inchideti si nu mai ajung.
doamna se uita mirata la mine si nu intelege ce se intampla.
Ah, sunt Ana. Mi-a zis prietena mea ca v-a anuntat ca vin eu dupa colet.
Femeia se uita in continuare mirata la mine.
Ce colet? Ce prietena? Ce Ana?
Sunt Ana prietena lui XY si mi s-a spus sa ajung inainte de ora 18 pentru a lua un colet.
Mi s-a zis ca nu stie de niciun colet, nicio Ana, nicio persoana XY.

Cand colo ma uit la geam si o vad pe prietena mea. Nu era vorba de niciun colet. A vrut sa imi faca o surpriza. Si pentru ca prietena mea se afla in preajma acelui loc a inventat toata povestea.
:)

*********************************************

Mai e vorba si de George. George a fost un tip foarte drag mie din timpul liceului, al facultatii. Intr-una din zile, acum cativa ani vazandu-l pe un prof am ramas mirata cat de bine poate semana cu respectivul George.
In special la trasaturile corpului, foarte mult la fizionomie. A fost preferatul meu intregul semestru. Ba chiar imi scriam in timpul orelor un "O" in palma si il aratam colegului meu, bun prieten, care obisnuia sa stea pe scaunul care era fata in fata cu al meu. :)
La examen a fost...ingrozitor! Unul dintre cele mai neplacute momente din cele 14 sesiuni avute pana acum:)
Si din acea mare simpatie am ajuns la stadiul in care nici nu mai stiam ce anume lucru ma facuse sa il admir. L-am revazut acum cateva zile.
Acelasi fizic a la George.
Acelasi simt al umorului (de ma intreb cum de si-a ales sa lucreze la catedra si nu pe scene ca actor:) E genial)
Si da, a reusit sa ma faca sa am aceeasi parere buna. Ca=i un om dragut.

*********************************************

Si a mai ramas COLdPLAY. Tot ascult MAGIC. Imi e dor de niste perioade si momente magice cu un mare fan Coldplay.

Cam atat :)

No comments:

Post a Comment